fredag 3 april 2015

Två dagar på Mallorca

Så var jag äntligen här i detta paradis, för det är det verkligen. För den som gillar cykling, härlig natur å underbara backar så är detta ett paradis och dessa saker är ju precis det jag älskar. Jag älskar Mallorca än så länge.

Hitresan var en lång dag. Lämnade hemmet 04:15 och efter mycket resande anlände vi till hotellet vid halv sex på kvällen, så som sagt lång dag. Det stoppade oss inte från att köra ett löppass, 10x2 min nere vid stranden i Alcudia. Kroppen var pigg, men ändå inte, den var sliten efter dagens resande.

Efter löpningen intog vi kvällens middag. Vi har hittat ett hotell som passar oss utmärkt. Bra mat trots buffé (buffé kan ju vara lite sisådär på hotell), men det finns massvis med alternativ, så det går ingen nöd på oss. Efter middag så somnade vi typ direkt.

Igår morse började vi med att sätta ihop våra cyklar, efter lite strul så kom vi iväg runt lunchtid. Turen gick till ett kloster 4 mil ifrån Alcudia. Sista biten upp till
Klostret var det en lång fin backe, jag älskar backar :) tyvärr strulade min wattmätare igår, blev något fel när jag skulle konfigurera den, så den visade på tok för låga värden under hela turen. Hur som helst, 8 mil blev det i sol. Efter en timmes vilande körde vi en tusing i bassängen på hotellet, dock med våtdräkt för det är ganska kallt vatten. Efter kvällens buffé var vi nöjda med dagen å somnade gott.

Imorse startade Pernilla med ett Ow-pass, jag valde en kort löptur, å sen startade dagens pass som innehöll backintervaller. Herregud jag är i himmelriket. Här finns så mkt backar, å de är långa, branta, fullkomligt underbara. Det är bara ett bekymmer, man måste ju åka nerför oxå, obehagligt enligt mitt tycke. Det är ju ofta serpentinvägar, fort går det hela tiden, så det gäller att vara uppmärksam, men jag ska minsann lära mig hantera de där nerförsbackarna oxå.

Dagens backtur gick hursomhelst t o r till Cap de Fermentor, med lite extra backinslag. Kroppen känns fantastisk, eller ja, förutom solbrännan, missade ju solkräm igår, samma visa varje år, å det är rött. Ingen bild för då tror jag vissa personer svimmar :)

Som sagt än så länge är det underbart här, imorgon blir det långdistans, bla ska vi checka in tävlingsbanan som man kör på vid tävlingen i maj. Det blir säkert en hel del backar oxå, sa jag att jag älskar Mallorca? JAG ÄLSKAR MALLORCA

Väckningspepp!
Härliga vyer
Vätskepaus och cykelparkering som gav viss uppmärksamhet

Här ser brännan ok ut, det gör den inte idag

Upp upp upp för berget ska vi, i bakgrunden syns Christmas Climb, en liten nätt backe på va 2 km och 7% lutning
Uppe på toppen, ingen kommentar
Energipåfyllning uppe på berget
Heja Pernilla!
Backintervall typ nr 4, uppför Formentor, mosa mosa mosa benen :)

Det var allt ifrån mig. En sak till någon Garmin Vector S användare, jag flyttade min wattmätare från min trihoj till min racer. Igår blev konfigureringen knasig, men idag blev den bättre, den visar ändå riktigt låga siffror, någon som haft liknande issues? Tkr att den borde visa högre watt än den gör i alla backar... Jaja, det är ett mindre problem. Ha en härlig påskhelg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar