torsdag 30 april 2015

Countdown Mallorca 9 dagar

Det är bara 9 dagar kvar sen smäller det. Då är det dags för årets första triathlontävling, nämligen Ironman Mallorca 70.3. Det ska bli riktigt roligt att tävla igen, det var ju några månader nu sen jag tävlade i Köpenhamn. Tyvärr kommer jag inte ha lika stor hejarklack på plats i Alcudia som jag hade i Köpenhamn, men ni får ta och heja på mig här hemifrån istället :-). All info om tävlingen hittar ni här: Ironman Mallorca 70.3 Mitt startnummer är 231, keep that in mind :-)

Tiden nu innan Mallorca kommer först att spenderas hemma hos mina föräldrar i Småland. Har inte varit i Småland på evigheter så det ska bli skönt att komma hem till föräldrarna och inhämta lite småländsk energi. Nästa vecka blir det förberedelser inför tävlingen. Flyger på torsdagen så innan dess ska allting packas och kroppen ska förberedas för tävling. Förhoppningsvis får jag också en leverans av lite nya kläder som är på gång, vill ju vara nykittad på tävlingen. I veckan provade jag ett par nya skor, New Balance WRC 1600, en megalätt racing sko som självaste Mirinda Carfrae också använder (ja alltså in mina skor utan samma modell). Jag kommer använda dessa för kortare distanser, kan nog bli ganska bra tror jag. Jag tänker att jag borde ju kunna springa halvmaran på Mallis runt 1:25 nu när jag har dessa superskor ;-) Nej, skämt åsido!
Nya racingskor, samma modell som Mirinda "Rinny" Carfrare sprang i
och gjorde maran på helt fantastiska 2:50 när hon vann Kona 2014
Den här tävlingen  på Mallorca blir som en pre-tävling inför Motala, nummer 1 är att jag ska njuta och ha roligt, nummer 2 är att njuta och ha roligt och nummer 3 är att njuta och ha roligt! Det låter väl som en bra plan?!

Jag ska i alla fall komma ihåg att använda solkräm från dag 1, värmen har kommit till Mallorca och risken att jag blir som en kräfta är ganska så hög, så jag får försöka minimera den risken helt enkelt.

Prognosen ser lovande ut inför Mallorca
När det blir för varmt i solen så har hotellet en massa olika pooler, kanske man skulle hänga vid den här poolen? Båt med rutschkana verkar ju som en bra kombination, eller skaderisken är kanske för hög?
Bild lånat ifrån Google
Nej, jag ska inte fresta er med en massa bilder ifrån Mallorca nu, det gör jag när jag kommer tillbaka istället. 

Imorgon blir det sista långa cykelpasset hur som helst. 3 timmar tuff cykling har jag framför mig, när den är avklarad är det dags för avfärd emot Sävsjö och den småländska naturen. Där kommer jag köra mitt sista långlöppass och sen så börjar som sagt förberedelserna på allvar. Hoppas ni alla får en trevlig helg, njut av ledigheten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar