söndag 6 oktober 2013

Att pressa sina fysiska förmågor


Denna helg har jag och Alexander finbesök iform min storebror Franz med familj. Som alltid när fd syskonen Hermansson (vi har alla tre valt våra respektives efternamn) träffas så är det full aktivitet på agendan som gäller, så även denna gång. Dock har det inte enbart varit aktivitet iform av träning utan det har varit besök i sommarstugan, bakning, sällskapsspel å träning som vi har hållit på med.

I fredags efter jobbet så intog jag å Inez köket på Västanväg å bakade kärleksmums. Jag kan inte svara på om Inez tycker att bakning faktiskt är kul, eller om hon vill baka enbart för att få slicka skålen efteråt, jag tror på det sista.  (Kan vara en egenskap som jag har fört vidare :) ).
 
Iaf, i fredags bakade vi kärleksmums, å i lördags cupcakes med godis på. Behöver jag säga mer än mmmmmmm. Inez slickade skålarna tomma, lämnade verkligen ingenting kvar, mumsigt värre för henne. 

Träning har det också blivit. I fredags körde jag å Franz burpees, eller Franz körde burpees å jag armhävning å situps, träningsvärken är ett faktum! 100 st uppdelat på 10 omgångar. Jag vill köra burpees igen, riktigt bra all round träning. Jag kör armhävning nu istället för jag vill inte påfresta mitt knä. Armhävning å situps är dock ett bra komplement enligt mig i alla fall.

På lördagen började jag å Franz dagen med cykling. Vi lånade en cykel ifrån en klubbmedlem i Heleneholm, å sen körde vi samma runda som jag cyklade med klubben förra lördagen. 

Det var rejält blåsigt, men att vara två ger ju lite hjälp. Rundan blev Limhamn-Käglinge-Arrie-Svedala-Vissmarslöv-Bara-Limhamn. Bra variation av backar, men som sagt blåsigt. Totalt cyklade vi 86 km, inte ens hälften av en IM, vad har jag gett mig in på egentligen?! Kul att cykla ihop och att Franz äntligen fick känna på hur det är att cykla i Skåne med en vind som kan göra det riktigt jobbigt.
 
Knäet kändes ingenting, enbart benen som blev stumma mot slutet, i sådana lägen är det bara att föreställa sig hur det kommer att vara på IM, jobbigt som bara den. Det gäller nog att sluta känna efter samt lite köra över sin egen förmåga å bara cykla.

Lördagen avslutades i Mossby med tacos, vin, chips, cupcakes å sällskapsspel. Helgen har hittills varit toppen. Ikväll följer Franz med på simning, han har fått till alla tre triatlon-grenarna under sina dagar i Malmö, jag har avstått löpningen.





 




3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, Inex i kakskålen har varit en frekvent situation i helgen :-)

      Radera
  2. Ha ha...bilden på Inez är ganska så talande.

    SvaraRadera