onsdag 16 oktober 2013

Vila

Denna veckan har jag valt att ta det lugnare med träningen, den har och kommer bestå av simning och styrka/rehab. Ett simpass klarade jag av igår morse, det var knappt att jag kom iväg, var så trött, men väl på plats var det skönt. Eller skönt, passet var jobbigt, mkt fokus på armarna då jag simmade halva passet med paddlar. Vet inte ifall jag kör samma pass imorgon bitti, får se hur kroppen känns.

Igår kom min våtdräkt. Föreställ er hur en banan känner sig i sitt skal, instängd å tajt, så satt våtdräkten på mig. Den var tajt, men jag tror inte att den är för tajt, rörligheten finns vilket behövs. Det enda skulle vara om jag ökar drastiskt i omfång då får jag sälja den :) Jag ser i alla fall emot att prova den utomhus, men väntar till våren, håller mig inomhus för tillfället.

Åter till träningsveckan, idag körde jag rehab/styrka, kändes bra, förutom att det är såååå tråkigt. Imorgon bitti besöker jag simhallen igen för att avverka en timme i bassängen. Resten av veckan är öppen, kan bli cykling på fredag, men jag har inte bestämt mig, vila var ju mitt fokus :)

Jag har nog bestämt mig för att köpa ett nytt gymkort! VA tänker ni då, hur kan jag göra det när jag frös mitt gamla å det blev lite deppigt inombords? Jo, jag gör det av den anledningen att jag behöver ett komplement till min uteblivna löpning å då blir det crosstrainer, plus att jag kan köra rehab i samband med det vilket kanske gör det hela lite roligare. Jag kommer inte öppna upp mitt gamla medlemskap på SATS utan väljer 24, då kan jag gå till gymet när som helst å även i Eslöv där jag jobbar. Detta kommer jag enbart köra tills jag kommer igång med löpningen igen sen avslutar jag det.

Hur går det på knäfronten då? Knäet är fortfarande något svullet, så löpning avstår jag ifrån. Om fyra veckor ska jag till en sjukgymnast i Malmö, beroende på vad de säger tar jag det därifrån. Tills vidare fortsätter jag med rehab/prehab, simning å cykling. 

Besökte Niklas imorse, min massör å han knådade igenom vader å rygg. Ryggen eller framförallt nacken hade några riktigt stela partier, kan det vara simningen som orsakat det? Jag tror det, tur att jag får massage regelbundet så jag blir utknådad:)

Nej nu har jag inte mer att säga, sängen kallar, 04:55 ringer klockan imorgon å då är det dags för simning. Swim swim swim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar