onsdag 9 oktober 2013

Vardagslyx

Det här med att ha en blogg är ju nytt för mig. Som jag skrivit tidigare så skapade jag bloggen lite som en dagbok över min resa mot IronMan Köpenhamn. Ifall fler läser den är det ju roligt. Jag känner dock att jag kanske inte har det mest fantasifulla innehållet, det handlar ju mest om träning, träning och sen kanske något inlägg med lite annat, men bloggen ska ju handla om min träning, så därför får ni som läser stå ut med dessa inlägg och tjatandet kring mina träningspass :-). Så småningom kommer det nog även bli ett och annat kostinlägg, håller på och klurar på hur den biten ska tas om hand när jag går in i den mer intensiva perioden. Har lite tankar som jag kanske kan dela med mig här då.

Anyway, i söndags följde Franz med mig på simningen, det var kul med hans sällskap. Passet i söndags var mer utav ett distanspass med fokus armträning, dvs simpaddlar och dolme. Jag gillar ju simma med paddlar och dolme, för då känner jag mig liiiite bättre, jag ligger iaf inte längs med botten och crawlar utan är hyfsat nära ytan :-) Kroppen var lite trött efter fredagens armhävningar och lördagens cykling (kanske även lördagens vindrickande, men det får förbli ett mysterium), men det var ändå väldigt roligt. Vi avslutade med lagkapp, vi vann en distans, ryggsimmet.

På kvällen när vi kommit hem, bestämde jag mig för att jag skulle cykla till jobbet morgonen efter, ett val som kändes lite tveksamt när jag skulle somna eftersom jag inte somnade förräns lite efter elva. Men jag hade bestämt mig och så blev det också. Trots cyklingen i lördags så kändes kroppen pigg så det blev ett ganska bra pass ändå. Det är mysigt att komma iväg nu på morgonen och träna när det fortfarande är mörkt och det är inte så mycket trafik ute, att man sen har klarat av sin träning när klockan inte ens är 9 på morgonen, det är lyxigt. När jag kom hem blev det lite rehab/styrka för ben och bål samtidigt som maken tränade tabata i trädgården, så måndagen bjöd på en bra dag träningsmässigt.

Igår morse kom jag äntligen iväg på morgonsimningen. 05.00 ringde klockan och jag kände mig lite som en robot när jag gick upp, men om jag ska kunna simma på morgonen så får jag ha inställningen "bara gör det". Det var riktigt najs när jag väl kom igång, för att inte tala om efteråt. Vi var inte heller så jättemånga där, kanske 10 st uppdelat på 3 st 25-meterslängder, så det var gott om plats. Jag körde ungefär samma upplägg som söndagens träning, enda skillnaden var att jag var betydligt mkt tröttare i axlar och armar än i söndags. Jag fick ändå nästan ihop 2000 meter så jag var helt klart nöjd (inte en enda längd bröstsim). Jag konstaterade även igår att jag måste köpa nya simglasögon för mina sitter så hårt under ögonen att jag har påsar i flera dagar, jag ser nästan lite sjuk ut och det vill jag ju inte göra. Så jag får nog ta och köpa ett par nya.

På tal om att köpa, igår beställde jag mig en våtdräkt. Jag ringde till en leverantör och frågade ifall de hade några våtdräkter kvar ifrån den gångna säsongen som de kunde sälja till rabatterat pris och det hade dem. Så nu har jag beställt en 2XU A:1, ska bli spännande att prova den och se ifall den passar. Det kommer dock dröja innan den får känna på vatten, tycker att det är lite för kallt i havet för att simma nu :-)

Igår kväll blev det vardagslyx iform av bio, jag och Alexander var och såg Runner Runner, en helt ok film, men inte jättemärkvärdig, men känslan av att gå på bio är mysig så det gjorde inte så mycket att det inte var en superrulle, godiset smakade bra ändå.

Idag har jag vilodag (förutom rehab/styrka som jag måste få till under kvällen) så ikväll ska vi gå och titta på ett hus, vi tror inte att det är något för oss, men vi kanske blir förvånade, håll tummarna!



2 kommentarer:

  1. Inspirerande att läsa om din träning Julia tycker jag, ger mig en boost nu när jag sitter här och funderar på om jag skall ut och springa milen på lunchen eller ej. Efter att ha läst ditt inlägg så är det lättare att motivera sig till det =) Kul att det funkade med våtdräkten, var våtdräkten helt nu? Om den ej var så kom ihåg att be dem laga de hål som finns då de har speciella grejer för det ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Louise! Jag skulle mer än gärna vilja ge mig ut och springa milen på lunchen, så bara köööör :-)

      Våtdräkten är helt ny, så jag hoppas verkligen inte att det är några hål i den, men jag ska självklart kolla igenom den noggrant när den anländer.

      Radera