fredag 11 oktober 2013

Laddning

Denna veckan har gått i ett svep, vips var det fredag och arbetsveckan är över. Denna veckan har varit ganska lugn på träningsfronten, har cyklat ett pass och sen har det blivit två simpass. Yes, ni läste rätt, två stycken simpass har jag fått till, båda avverkades klockan 06.00, ett i tisdags och ett igår morse (torsdags). Kommer ju även simma på söndag kväll vilket innebär att jag simmat 3 ggr denna veckan (min matte är grym märker jag, tur jag läste till ingenjör:-) ). 3 ggr simning på en vecka är en ökning med ett antal tusen % gentemot tidigare, eftersom jag aldrig simtränat tidigare. Det är jag extremt nöjd med. Nu är det roligt att åka till simhallen och träna, det tyckte jag inte för ett par månader sen. Visst, min crawl är absolut inte bra, men jag klarar av att ta mig fram några längder och med viss vila mellan längderna så klarar jag att simma ett pass på ca en timme utan ett enda bröstsimstag. När jag behöver vila simmar jag ryggsim istället.

Vad gäller löpning så är det fortfarande noll aktivitet, jag försöker köra rehab, vilket går ok, visst det kunde gå bättre, jag måste skärpa mig, det vet jag. Nästa vecka ska minst tre pass genomföras, det har jag lovat mig själv nu. Det är nämligen extremt frustrerande när jag inte får springa under denna delen av året. Jag tycker att hösten är fullkomligt ljuvlig precis i den stunden när löven skiftar färg och fåglarna flyr landet i hopp om varmare platser. Självklart finns det dagar då det bara är grått och trist, men på något sätt så är de mysiga de med. (Undantaget är om jag är utomhus och på väg hem och himlen öppnar sig och häller ut vatten över mig, detta inträffade nämligen i onsdags när jag var på väg hem ifrån tåget). Har fortfarande inte fått någon läkartid så därför får jag skärpa mig med mina rehabövningar så knäet kommer tillbaka in i matchen igen och jag kan få njuta av denna härliga årstid.

Vad gäller cykligen har det hittills blivit ett pass, men jag har ett pass idag som jag laddar inför. Vi ska nämligen spendera helgen i Båstad och då har jag kommit på den briljanta idén att jag kan ju cykla dit. Så efter jobbet är slut så hoppar jag upp på cykeln och börjar trampa norrut mot Båstad. Detta beslut kan vara ett av mina sämre då vindarna inte är helt på min sida.

Vädret mitt i rutten

Min planerade resväg
Som ni ser så är det inte gynnsamma vindar överhuvudtaget, men JärnJulia ska ge det ett försök. Det ska enligt YR inte vara så starka vindar, så jag får hoppas på det. Det kommer hur som helst träna mitt pannben och mina benkrafter. Sen kan jag inte lova vilket humör jag har när jag är framme, det beror ju på hur många felkörningar jag gör, brukar bli en och annan när det är en helt ny väg. Håll tummarna för att jag kommer fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar