söndag 27 oktober 2013

Skumpa och träning

Jahopp, så har ytterligare en vecka passerat, det känns som att veckorna springer iväg nu, det är inte många veckor kvar till julen. När julen väl är över så är påsken här och vips är det sommar och helt plötsligt är det augusti och jag står förhoppningsvis på startlinjen i Köpenhamn, lite lagom nervös och förväntansfull inför vad som komma skall. Det är dock länge dit och innan dess har jag många timmars träning framför mig. Först och främst ska jag göra en ordentlig genomgång av hela kroppen när jag kommer till sjukgymnasten. Jag tänker inte låta lite småskavanker bli större och skapa problem för då kommer jag inte inte kunna genomföra loppet. Två veckor är det kvar tills jag ska dit iaf.

Hur har denna veckan varit då? Det blev aldrig någon simning i torsdags morse, jag var helt enkelt inte sugen på att simma så istället gick jag till gymet och körde crosstrainer och armhävningar. Jag och mina bröder startade tidigare i höst en utmaning mot varandra kring vem som kunde göra 100 burpees på kortast tid, den utmaningen är över, men efteråt så har vi alla fortsatt med burpees då det är en bra övning för hela kroppen. Jag kör dock enbart armhävningar nu pga knäet, men det funkar bra. Brukar köra 10 st i 10 set och så blev det även i torsdags. Träningsvärk i bröstpartiet kom som ett brev på posten sen :-)

I fredags blev det cykling ToR Eslöv. Vägen dit var den enklare delen, medvind hela vägen. Motvinden kom på vägen tillbaka, precis som förra fredagen fick jag även trampa i nerförsbacke vissa gånger, känns lite fel att behöva göra det, men vad skulle jag göra? Vinden kan jag inte göra någonting åt, "det ökar träningseffekten" som min kära svärmor brukar säga. "Jo tack" det gör den definitivt. När jag rullade in på Västanväg var det rätt gött, 9 mils cykling skrapade jag ihop utan större problem.

Spacewoman, måttligt glad :-)
Igår morse/fm var det återigen dags för ett pass med Heleneholm. I en timme tränade vi balans och styrka (fokus höft och bål). Återigen var det riktigt bra. Jag känner mig så otroligt stark i benen efteråt, det känns som att alla känningar i hälsenor och knä försvinner. De flesta skulle cykla MTB efteråt, men eftersom jag inte har någon MTB stack jag och körde 90 minuters crosstrainer istället. Roligare har jag ju haft om man säger så. Det kändes väldigt deprimerande att behöva stå inomhus på en CT och trampa när vädret utanför bjöd på solsken, men det är som det är. Jag trodde inte att jag skulle palla ta mig igenom, men det gjorde jag. Bra träning för pannbenet tydligen.

På kvällen blev det loppgolf och champagne. Fråga mig inte varför, men min käre make tyckte att det var en bra grej, inte mig emot, skumpa är mums. Loppgolf var inte helt enkelt kan jag säga. Jag slog out en hel del gånger kan jag säga.
Loppgolf kräver en hel del precision :-)
Mmmmmmm
Idag har det varit en härlig söndag. En timmes extra sömn satt inte fel, en god brunch därtill gjorde inte saken sämre. Jag blev också inspirerad av min kära vän Jennys bakning så ikväll har jag bakat. Man kan tro att det är chokladbollar, men det är det inte. Detta är raw-food bollar, grymt goda om jag får säga det själv. Slängde i lite saker på måfå, innehållet är i princip hassel- och valnötter, solroskärnor, gröna russin, aprikoser, vaniljpulver, kaffe, kakao och vatten. Alex önskade lite mer sötma, men han får rulla sina i pärlsocker isf. 
Raaaaaw
Nu sitter jag här och försöker ladda upp (som vanligt) inför söndagens simning. Utomhus låter det som att det är storm, men det ska väl inte hindra mig från att ta mig dit, eller? I värsta fall får jag ta bilen. 

Ha en skön söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar