lördag 14 september 2013

Äntligen helg

Denna helg är första helgen på flera månader som inte har någon specifik händelse inbokad i kalendern. De senaste månaderna har inneburit en hel del bröllop, tävlingar av olika slag, semester och lite till. Det känns lite konstigt att nu ha en hel helg ledigt, jag vet ju vad jag ska göra dock :-) Idag ska jag försöka ge mig på ett långpass i löpning. Jag har inte tagit ett löpsteg sen förra lördagen, vaderna och hälsenorna har behövt vila så då har jag låtit dem göra det. Planen är ca 20 km alternativt 1,5 timme. Det ska inte gå fort, utan nu handlar det om att först vänja kroppen vid distanspass. Jag är ganska nervös faktiskt, jag oroar mig för att vaderna kommer strejka ganska snabbt, men då får jag väl helt enkelt försöka bryta och ta mig hem. Är laddad med min standardfrukost på lördagar nu iaf - valnötsbulle ifrån Gateaux och en stor tallrik fil med diverse gottigheter i, därtill några koppar kaffe, mmmmmmm.

Igår blev cykling till Eslöv igen. MAGISKT kan jag bara säga. Det är en så underbar känsla att komma iväg tidigt på morgonen när dimman fortfarande ligger som ett tjockt täcke och staden knappt har vaknat. Benen de går mest av sig själva. Det är verkligen njutning för mig. Den där lilla smärtan som jag känt i min vänstra höft var helt borta, ändrade positionen på sadeln lite grann vilket kan ha hjälpt.

Jag fokuserade inte på att cykla snabbt utan låg i ett mkt behagligt tempo vilket gjorde att turen inte blev särskilt jobbig. Det enda jobbiga var när jag skulle ta mig igenom Lund, det är alltid kaos där. Tyvärr har jag ännu inte hittat någon smidig väg via Lund som inte innefattar en massa rödljus eller smala gator där man knappt vet om man får köra höger eller vänster. Någon som har ett tips?

Nu är det dags för peppning inför dagens långpass, håll tummarna för att jag klarar det. Bjuder på bilder ifrån gårdagens tur.
Ribersborg en tidig morgon
Det snurrande tornet stiger upp ur dimman


Lomma-Lund visar sig ifrån sin bästa sida
Redo för avfärd

1 kommentar:

  1. Ohh använder du din nya hjälm som du kan sätta visir på?
    Synd att det inte gick så bra med löpningen. Men du är grym på att cykla till jobbet.

    SvaraRadera