söndag 15 september 2013

Långpass, hockey å bakning

Tjihooo jag fick till ett långpass igår. 18,4 km sprang jag, fast jag borde inte sprungit så långt. Mitt stora problem är att jag lätt blir för ivrig när saker och ting flyter på som det ska. Därför är jag inte beredd på motgångarna som ibland kan möta mig. Igår var jag dock förberedd på att långpasset kanske inte skulle gå så som jag tänkt mig. Laddade upp med vätska och masserade vader ordentligt innan jag gav mig iväg. De första 6-7 km:a gick bra, det enda som var jobbigt var att springa långsamt, kroppen ville springa snabbare, men tanken var ju ett långsammare tempo och en längre distans. Låg lite för snabbt hur som helst. Jag sprang längs med Ribban och tillbaka och vek av mot Köpenhamnsvägen och vidare mot Pildammarna. Vid Pildammarna stannade jag och stretchade, drack lite vatten. Här började mina fotleder/hälsenor göra ont, men envis som jag är fortsatte jag springa. 

Blev totalt två varv runt Pildammarna och sen vidare hem. När jag kom till Erikslust tänkte jag stanna och ta bussen, det gjorde ont och jag har inte råd med en lång skadesäsong i löpning nu. Gick därför en bit mot busshållsplatsen, blev mjukare i fotlederna och joggade sen sista biten hem. 

Summa summarum: nöjd med passet som så, men missnöjd över att jag inte lyssnade på kroppen fullt ut. Jag kan inte säga att jag har någon direkt smärta nu, men det kan ju vara så att hälsenorna är på väg mot ett skick som jag inte vill. Om en och en halv vecka ska jag till min massör, han får ge domen. Tills dess, excentriska tåhävningar och lugn löpning om det går, inga monsterpass. 

Efter långpasset åkte jag in till stan och mötte upp Carro, vi drack lite kaffe och begav oss sedan vidare mot Malmö Arena för att titta på första hemmamatchen för Malmö Redhawks. Det var verkligen längesedan jag var på hockey, men det är ju fasens rätt roligt. Igår var extra kul eftersom jag dels hade fantastiskt sällskap, plus att MIF vann, alltid roligt med vinst. 4-0 blev och Carros Robin sköt in sista målet. Jiheyyyy.

På kvällen blev det bakning, Alex hade önskat kladdkaka. Jag trodde inte att det gick att göra en kladdkaka för kladdig, men jag lyckades. Det blev mer som en tjock chokladsås, inte för att jag var superledsen, men jag vill inte kalla det kaka. Bättre gick det med mina majskex som jag bakade imorse, dessa är en fröjd för min lilla mage som inte gillar för mkt gluten. 

Redo och kittad för långlöp
Kul att fota sig själv i solen, mina vader ser ut att vara större än mina lår i den vinkeln, riktigt så är det inte i verkligheten :-)
MIF redo för att krossa Troja/Ljungby

Bakning nr 2 i helgen, en lyckad sådan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar