lördag 7 september 2013

Början

Jahopp, då var det dags att premiärskriva första inlägget på denna blogg. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt hur jag ska få till detta på ett intressant och bra sätt, men jag antar att om jag bara börjar skriva så kanske det löser sig efterhand.

Tanken med denna blogg är inte att uppdatera allting jag gör om dagarna utan det är ett sätt för mig att dokumentera min träning och förberedelser inför min kommande utmaning Iron Man. Sen kan det komma in lite andra inlägg också, det ger sig nog lite allt eftersom.

Att genomföra en Iron Man kommer vara (om jag nu klarar det) det största jag gjort i min träningskarriär. Jag har aldrig tävlat på någon som helst nivå utan ser mig själv som en elitsatsande motionär som älskar att utmana mig själv och se vad kroppen klarar. När jag och mina bröder väl bestämde oss för snart två veckor sedan att anmäla oss så var det med en pirrig känsla i magen. "F*n en Iron Man", tänkte jag, "ska jag verkligen ge mig på det". Det kommer vara slitsamt, men samtidigt häftigt att se om min kropp klarar detta.

Strategin är att vänja kroppen vid träningen, jag har en bra grundfysik och skulle nog kunna ta mig runt redan nu, men jag vill se vad jag kan klara med rätt träning och laddning. Genom peppning och pushning med min fantastiska bröder ser jag fram emot denna resan mot 24 augusti 2014.



Någon gång under de närmaste dagarna kommer jag mäta mig och väga mig och se hur utvecklingen blir, kanske kommer det bli stora förändringar, eller så blir det inga förändringar över huvud taget, det återstår att se.

Idag laddar jag inför Midnattsloppet i Malmö. Planen är att springa (förstås), satsa på någon tid? Ja kanske...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar