måndag 30 september 2013

Ta nya tag

Igår var det en sådan där helt ljuvlig dag. Vaknade på morgonen, gick till bageriet å köpte frukostbullar å kunde sen sitta länge å äta frukost å dricka massvis med kaffe. En sådan morgon är guld värd. Jag hade heller inget långpass inplanerat så tiden var inte en faktor som påverkade vilket den ofta är på helgen. 

På eftermiddagen tog jag å Alex våra cyklar å trampade en runda. Härligt att få komma ut å känna på den friska luften. En normal dag hade jag tagit på mig löparskorna men jag vilar från löpning, så en cykeltur passade utmärkt. Vi cyklade först ca 2 mil till ett café där vi fikade å sen ytterligare 1 mil hem. Underbart! 

På kvällen var det dags för simning. Eftersom det gick så bra att simma i fredags var jag extra taggad. Vilket nederlag det blev. Ingenting funkade, det var precis som att kroppen gjorde tvärtom vad jag sa till den att göra. Tränaren sa till mig idag att försöka få upp bålen mer, jag sjunker ihop mkt med den, jo tack det märkte jag. Är förhållandevis svag i bålen, kanske dags att stärka upp den? Hur som helst, trots nederlaget så var det roligt att komma till simträningen, kul att snacka med andra som också kämpar på med simningen. 

Imorgon tar jag nya tag och ska försöka få till första simpasset innan jobb, 06:00 är tiden. Gäller att komma i säng i tid ikväll mao.

Idag har jag cykeln med mig till jobbet å har tänkt cykla hem. Egentligen är det lite väl nära passet i lördags, men det kommer inte bli nån cykling mer i veckan, förhoppningsvis blir det ett pass i helgen när brorsan plus familj kommer hit å hälsar på. Tänkte visa honom rundan vi cyklade i lördags. Det kan bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar