onsdag 11 september 2013

Onsdag

Veckan fortsätter, idag är det onsdag å halva arbetsveckan har gått. Igår var jag glad över en härlig cykeltur till jobbet, imorse möttes jag av försenade tåg ifrån Danmark, förbarmade mig själv lite för att jag inte kollade tidtabellen hemma, då hade jag antingen kunnat slappa längre vid frukosten alternativet cyklat en längre transporttur till tåget. Istället fick jag hänga vid tågstationen i 25 min extra.

Idag blev det simning, återigen hade jag tänkt springa, men stelheten sitter kvar i vaderna så jag väljer att vila ifrån löpning (oerhört frustrerande). 

Provade Burlövsbadet idag, passade bra då jag tog det på vägen hem ifrån jobb. 2000 meter var målet att simma vilket jag gjorde. Delade upp det i 10 etapper à 200 meter (50-metersbassäng) med ca 60 s vila mellan varje. Eftersom jag går på simskola på söndagar å därmed går igenom teknik å tränar på det där så blir det mer fritt sim på simpasset i veckan. 

Kan inte säga att det är speciellt roligt att simma såna distanspass, men jag inbillar mig att det är nyttigt. Målet är att kunna simma 400 meter crawl i ett svep, i februari 2014 så jag får mala på. det är iaf lättare att simma i 50-meters bassäng än 25 meter. Blir spännande till våren att simma i havet på träning, det blir en utmaning. 

Nu är det dags för en AW med goda vänner, magen skriker efter mat. 

Sexigt värre :)

2 kommentarer:

  1. Dålig stavning syrran! "förbarmade mig skälv" :-)
    Såg du att jag skrivit ner ett av mina pass om du vill kolla upplägget. Det blir ju lite roligare att simma om du inte bara sträcksimmar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh jag vet att det blev fel i stavningen. Får väl se till att ändra det.

      Såg ditt pass, jag kommer nog köra något liknande nästa gång.

      Radera