torsdag 19 september 2013

Jullans lill-lördag

Gårdagen bjöd på en hel del träning. Jag hade ju planerat att cykla till Eslöv på morgonen å sen simma med Lotta på kvällen.

När jag vaknade å märkte att det inte regnade, bestämde jag mig för att cykla, förhållanden var ok, jag fick aldrig något regn, men jag märkte att det hade regnat nyligen på några ställen. I övrigt gick cyklingen ganska segt, tunga ben. Det roligaste på rundan var när jag cyklade förbi Ellinge Slott (åhhhh vad jag längtar tillbaka) för där var säkert 30 fasaner som sprang omkring som yra höns, fast de var fasaner :) De blev livrädda när jag swischade förbi, en rolig syn för ögat. 

Simningen på kvällen gick bra, men det var tufft. Att jag simmade 2000 meter kvällen innan kändes, framför allt i axlarna. Det var lite lugnare med folk iaf å riktigt kul med sällskap även fast vi inte simmade ihop, men vi körde samma upplägg. Jag hoppas snart att min simning släpper, när jag ser Lotta simma så ser det så enkelt ut, så vill jag också känna. 

När jag kom hem från simningen var jag helt slut, efter mat å lite choklad somnade jag som en stock i soffan, alltid lika jobbigt när det händer, kroppen blir helt sne när man vaknar :) 

Det var min lill-lördag, inget festande, som för vissa andra, utan en hel del träning å snarkningar i soffan...

Idag provade jag att springa en kortare tur för att se hur hälsenorna reagerade. Den vänstra är helt klart stelare än höger, men ingen utav dem smärtade. Jag fortsätter med mina tåhävningar i väntan på domen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar