onsdag 25 september 2013

Tour de Eslöv

Igår blev det mkt cykling. Först cyklade jag till jobbet på morgonen, å sen bestämde jag mig för att cykla hem ifrån jobbet. 

Det gick förvånansvärt bra åt båda hållen. Morgonens cykling var lite kylig, glömde att ta långa handskar samt mina skoöverdrag vilket hade behövts. 

Hem däremot var väldigt varmt, frös inte det minsta. Det märks även att solen går ned mkt tidigare. När jag kom till Malmö runt sextiden låg solen precis i höjd med mitt synfält, vilket var extremt jobbigt för jag såg jättelite å det var mkt folk ute. Var faktiskt nära att köra på folk, men jag har vett i kroppen å anpassar mig efter situationerna. 

På tal om vett så är det något många cyklister inte har. Jag vet att jag inte är perfekt i alla lägen, men jag följer trafikregler och kan nog påstå att jag ser minst en farlig situation varje gång jag cyklar till Eslöv som uppstår på grund av att en cyklist kör lite efter sina egna regler. Lär er cykla å lär er trafikreglerna så undviks många farliga situationer.

Nog om det. I söndags var det ju simning med HIT, jag var opepp på att åka, men det var bra att jag gjorde det. Jättebra pass, vi delades in i två grupper där de som iaf kan simma 50 m fritt var den ena gruppen, den valde jag. Det var blandat teknik å distans, lite börjar det faktiskt släppa nu, jag får fortsätta nöta å träna så ska det nog gå vägen.

I em är det dags för ett efterlängtat besök hos min massör Niklas. Känns som att hela kroppen är sne nu så det ska bli skönt att trycka ut lite knutor å ev knäcka några kotor. Kommer fokusera på benen, känner mig stram i framsida lår, finns risk för fruktansvärd smärta, men Niklas kan sin sak så jag är inte orolig. Jag hoppas ju såklart att mina hälsenor är ok, vilket är de jag haft mest känningar i den senaste tiden. Domen kommer i em. 

Bjuder på en morgonbild ifrån gårdagens cykling. Underbar himmel att titta på.
Solen på väg upp i ett något kyligt Malmö

2 kommentarer:

  1. Tour de Eslöv är verkligen rätta benämningen. 9 mil jobbpendling är det få som klämmer in en onsdag.

    SvaraRadera