måndag 9 september 2013

Planering å Ironman 70.3

Ny dag å ny vecka. Nu startar min resa mot Iron Man lite mer på riktigt tror jag. Visst, jag anmälde mig för två veckor sedan och har lite smått ändrat mina träningsmoment, men i och med loppet i lördags så har mkt av mitt fokus legat på Midnattsloppet. Nu när det är avklarat å inget nytt lopp i sikte så kan jag fr.o.m. nu fullt fokusera på IM.

Fokus IM, ja det kommer att kräva en hel del planering för att få denna resa att gå ihop.
Nu blir det fler och fler fasta pass, ungefär som ett gymschema, enda skillnaden är att jag inte har en fast tid att hålla mig till, men det är det jag ska försöka skapa. Vissa pass blir med Heleneholm men många pass blir ju själv. Ett av dessa pass är morgonlöpning till tåg. För att det ska vara möjligt för mig så måste jag planera in dagen innan min mat å kläder så jag inte behöver springa med ryggsäck. 


Här är dagens planering inför imorgon. Matlådor, sallad, lite frukt å gröt. Det får inte bli krångligt det här med IM, det gäller att få in det i vardagen utan att för mkt blir lidande. Tack å lov har jag en fantastisk familj (varav mina två bröder också ska göra denna resa) å en underbar make som låter mig hålla på å träna så här, tror att jag har bra stöttning av min vänner också :-)

På tal om någonting annat, igår gick ju VM i IronMan 70,3 i Las Vegas där fantastiska Lisa Nordén skulle försöka ta VM-guld. Förutsättningarna var ju inte de bästa, regn och hög luftfuktighet plus att hon har en hälsena som krånglar (det är inte en rolig skada av erfarenhet). Enligt mig gjorde hon ändå ett grymt bra lopp. Hon sprang in på 8:e plats. Hon sprang en halvmara på under 1.30 det är helt galet. Hon är min inspiration inför Köpenhamn IM (hon var min inspiration även innan :-) ), visst hon kör inte den distansen men ändå, hon är grym. Punkt slut.

 

5 kommentarer:

  1. Hej Julia!
    Ska bli kul att följa din resa mot IM! Är alltid peppande att läsa om motiverande och grymma tjejer! Själv har jag precis börjat med cykling efter otaliga löpskador och utforskar därmed Lund med omkrets :-)

    Kram!
    /Hilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hilda!
      Löparskador är inget roligt, de kan vara riktigt envisa. Jag hoppas jag håller mig skadefri i denna satsningen, har ju både haft problem med hälsenor och löparknä tidigare.

      Cykling är ett riktigt bra komplement iaf och det finns många fina områden omkring Lund.

      Radera
  2. Julia jag gillar inte riktigt att du skriver HIM i rubriken. Det påminner om, för mig, det vedervärdiga bandet från Finland ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag har ändrat rubriken så du slipper bli påmind :-)

      Radera