lördag 21 september 2013

Boule

Denna blogg handlar främst om min väg mot en IronMan, men bara för det så ska den inte innehålla träning. Som jag skrivit tidigare så handlar ju förberedelserna till Köpenhamn IM inte bara om träna rätt utan även att få ihop hela livspusslet med arbete, familj och vänner. Detta kan komma att bli tufft speciellt när träningsmängden ökar. Jag måste helt enkelt lära mig att anpassa mig. Det är viktigare att ha kvar de nära och kära än att alla planerade träningspass blir av. Tur att jag har så fantastiska vänner och familj som stöttar mig i denna satsningen, det underlättar.

Igår var det träningsfritt och vad passade då bättre än en helkväll med goda vänner? Vi var och provade den relativt nyöppnade Boulebaren i Malmö. Först käkade och drack vi gott för att sedan spela två matcher boule. Första matchen i mixade lag och andra matchen tjejerna mot killarna. Jag kan säga att det gick lysande för min del, två raka segrar, fick till några riktigt snygga kast, som kanske var mindre populära hos motståndarlaget :-). 

Kvällen var riktigt trevlig och jag besöker gärna Boulebaren igen.

Heja Jenny!
Idag är det långpass som gäller. Egentligen löpning, men eftersom jag vilar lite ifrån löpningen på grund av mina hälsenor får jag vara flexibel och byta gren och därför blir det cykling. Planen är att cykla till Ystad och sen ta tåget därifrån. En runda på ca 9 mil blir lagom så här en lördag i mitten på september. Håll tummarna för att det går vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar