söndag 8 september 2013

Midnattsloppet Malmö

Igår kväll var det dags. Jag hade som sagt inte bestämt mig för ifall jag skulle satsa eller halvsatsa. Min käre bror säger alltid åt mig att jag måste ta i mer och till slut bestämde jag mig för att "Va f*n, jag kör sen får vi se vart det tar mig". Det tog mig till en sluttid på 40:13, förbättrade mitt personliga rekord med 2,5 minuter. Jag riktigt nöjd. Det som stoppade mig från att springa fortare var andningen, benen hade mer att ge, men jag flåsade som en galen hund i princip hela vägen och mot slutet trodde jag att lungorna skulle sprängas. Det gjorde de såklart inte.

Det var en häftig upplevelse att springa på kvällen (startade 21:30), men bitvis var det svårt att se vart jag skulle sätta fötterna så jag fick vara på vakt lite då och då.

Tyvärr hade jag ingen hejarklack med mig, men en kompis var funktionär i MAI som anordnade loppet och hon såg mig när jag hade 1 km kvar och hejade, det gjorde susen. I Köpenhamn hoppas jag större delar av familjen är med så man har mer pushning längs vägen :-)

Hur som helst väl i mål var jag trött, men återhämtade mig snabbt så jag kunde ställa mig längs målrakan och heja min kompis Lotta i mål!

Hade lite svårt att sova på natten, galet hungrig och sen visste jag att jag skulle upp och cykla introduktionspass med triathlongruppen halv 9. När jag vaknade imorse hade jag tänkt strunta i att hänga med, jag ville mest gå hemma och fixa, men sen övertalade brorsan mig. Det var ju ändå bara ett intropass så det kunde ju inte vara så långt. Ha, säger jag bara. Totalt cyklade vi lite över 6 mil och det var både klung- och tempokörning. Men jag var ändå hyfsat pigg och det var riktigt kul att träffa andra med samma intresse, det var några som hade kört och som ska köra IM så det finns mycket tips att hämta.

Nej nu kom min käre make innanför dörren med MAT, kreolsk gryta tackar jag inte nej till.

2 kommentarer:

  1. Starkt jobbat svägerskan! Och kul med blogg! /Sara

    SvaraRadera
  2. Tack svägerska! Vi får se hur denna bloggen utvecklar sig :-)

    SvaraRadera